Upravit stránku

Dobrý den, v nejbližší době bych měla měnit své nehormonální tělísko. Menses se mi v současnosti celkem dost táhnou a dva dny z toho je mám opravdu hodně silné. Již půl roku přemýšlím, zda tělísko opravdu vyměnit znovu za nehormonální, nebo jít nakonec do hormonálního. Primárně řeším otázku problémů s depresemi, které jsem měla před dětmi po klasické hormonální antikoncepci ve formě tablet. Myslím, že tělísko neprodukuje tolik hormonu jako tablety, ale i tak. Dále by mě zajímalo, zda je reálná možnost, že se po zavedení hormonálního tělíska zvýší má hmotnost, nebo nějakým způsobem změní sexuální "apetit". Ať už jakkoli. Lákala by mě možnost nemít MS (i když vím, že toto není jisté), nemuset používat jakékoli dámské hygienické pomůcky, být tak šetrnější k ŽP a neutrácet za ně další peníze. Na druhou stranu určitě nechci kvůli tělísku ztloustnout, nebo mít psychické problémy. Vím, že každé tělo reaguje jinak a možností jak bude reagovat zrovna to moje je spousty. Určitě jsou ale vedeny nějaké statistiky, nebo máte své zkušenosti, ke kterým by se dalo přihlédnout. Děkuji moc a přeji krásný den :)

Dobrý den, zvýšení tělesné hmotnosti nelze v případě hormonálního tělíska zcela vyloučit, i když se tak děje jen u velmi malého počtu uživatelek. Poruchy libida či nálady včetně depresivních stavů patří mezi velmi vzácné vedlejší účinky hormonálních tělísek, ale ani toto nelze zcela vyloučit, zvláště u žen s depresemi v anamnéze. Pokud se chcete zbavit silnějšího a delšího krvácení při nehormonálním tělísku, nezbývá nic jiného než do toho zkrátka skočit a hormonální tělísko zavést, a to i s tím rizikem, že jej bude nutné v případě některého (byť vzácného) vedlejšího účinku předčasně vyjmout. Jistě, znamenalo by to finanční ztrátu, ale jiným způsobem se bohužel nikdy nedozvíte, zda je pro Vás hormonální tělísko tou pravou metodou. S pozdravem MUDr.Antonín Špáta

Antonín Špáta, MUDr.

Lékař, specializovaná způsobilost v oboru gynekologie a porodnictví

Přidat dotaz do poradny

  • Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
    Vaše dotazy budou v případě vašeho souhlasu vždy zveřejněny anonymně! Tímto zveřejněním můžete pomoci dalším pacientkám v řešení obdobného problému.
Nahoru