Upravit stránku

Dobrý den, potřebovala bych poradit. Beru HA Sylviane uz skoro rok. Vzdy mam mesicky pravidelne ve čtvrtek. Ve stredu minulý tyden jsem zacala uzivat antibiotika Klacid 500 a v nedeli dobrala platíčko antikoncepce, aby se dostavila menstruace. Menstruace se však nedostavila. Behem 7 denní pauzy jsem mela pohlavní styk. Je możné že by antibiotika snížila ucinnost antikoncepce a ja byla nyni těhotná? Nebo může se menstruace antibiotiky opozdit? Předem děkuji za odpověď. Jsem z toho hodně nervózní, těhotná být nechci!

Dobrý den, antibiotika obecně skutečně mohou snížit účinnost pilulkové antikoncepce a způsobit i poruchu pravidelného krvácení v pauze. Proto se při užívání antibiotik doporučuje chránit se po zbytek platíčka ještě další antikoncepční metodou (kondom, přerušovaná soulož) Je ale nutno říci, že možnost selhání je opravdu malá, spíše teoretická. V tuto chvíli bychom doporučili provést těhotenský test z moči a pokud bude negativní nasadit po 7- denní pauze další platíčko jako obvykle s tím, že si těhotenský test zopakujte pro jistotu ještě za 2 týdny. S pozdravem A.Špáta, GS Galen.

Antonín Špáta, MUDr.

Lékař, specializovaná způsobilost v oboru gynekologie a porodnictví

Přidat dotaz do poradny

  • Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
    Vaše dotazy budou v případě vašeho souhlasu vždy zveřejněny anonymně! Tímto zveřejněním můžete pomoci dalším pacientkám v řešení obdobného problému.
Nahoru