Upravit stránku

Dobrý den, od dubna 2015 mám zavedenou Mirenu. V listopadu 2015 mi byla zjištěna cysta na vaječníku o velikosti 4 cm. Při kontrole za měsíc se cysta zmenšila na 3cm. Poté zmizela. Bohužel od listopadu jsem začala špinit mimo cyklus a také se přidaly výtoky nažloutlé barvy. A dále po pohlavním styku vždy začnu slabě krvácet. Ošetřující lékař mi nejdříve nasadil léky, které by to měly upravit, ale bohužel se tak nestalo. Nakonec jsem byla poslaná na hysteroskopii. Vše v pořádku, výsledky z histologie taktéž. Při zákroku bylo pouze zjištěno, že tělísko je o 0,5 cm niž, takže mi bylo vráceno zpět. Bohužel mé problémy přetrvávají. Prosila bych o Váš názor.

Dobrý den, Váš dotaz je poněkud obtížné bez znalosti aktuálního gynekologického nálezu zodpovědět, takže pouze obecně: bylo vy vhodné vyloučit všechny příčiny mimometsruačního krvácení - negativní histologie z hysteroskopie vylučuje nádorové onemocnění, děložní polypy apod. Doporučoval bych ještě provést kultivačnbí vyšetření z děložního čípku a zejména vyšetření na chlamydie, které mohou podobné obtíže způsobovat, včetně Vámi popisovaného krvácení po styku. Pokud budou i tato vyšetření negativní, doporučoval bych užívání některého z přípravků na léčbu varixů a hemeroidů. které dokáží slabší krvácení při Mireně výrazně redukovat (Diovarix, Cyclo 3 Fort), případně současně užívat přípravky z pupalky k harmonizaci hormonálního cyklu (Orissa 2 tbl. denně).  A teprve jako poslední opatření by bylo možné zvážit hormonální zásah. S pozdravem MUDr.Antonín Špáta, GS Galen.

Antonín Špáta, MUDr.

Lékař, specializovaná způsobilost v oboru gynekologie a porodnictví

Přidat dotaz do poradny

  • Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
    Vaše dotazy budou v případě vašeho souhlasu vždy zveřejněny anonymně! Tímto zveřejněním můžete pomoci dalším pacientkám v řešení obdobného problému.
Nahoru