Upravit stránku

Dobrý den, vím že by se to nemělo, ale už pátý měsíc beru antikoncepci bez pauzy na menstruaci. Beru antikoncepci Minerva a nikdy nebyl problém, v kuse jí beru z důvodu hodně bolestivé menstruace. Z pátého platíčka mám 13 prášků pryč a včera se dostavilo slabé špinění a bolesti prsů a břicha jako před očekávanou menstruací. Předpokládám, že je to náznak toho, že to chce pauzu, nikoliv náznak těhotenství. Chci se zeptat jak mám pokračovat. Jestli mám teď antikoncepci vysadit na sedmidenní pauzu nebo ji mám dobrat a až poté udělat pauzu. Také se chci zeptat, jestli po pauze budu normálně chráněna. Děkuji za odpověď.

Dobrý den, není pravda, že užívání antikoncepčních tablet bez pauzy by se nemělo. Jde o plnohodnotnou variantu užívání monofázických (jednobarevných) pilulek a je vhodné zejména v případě bolestivé menstruace, bolestí hlavy v obdobích pauzy apod. Ve vašem konkretním případě bych doporučil provést mimořádně standartní 7-denní pauzu a odmenstruovat. Poté pokračujte opět užíváním od 14. tablety vašeho načnutého plata a plynule dále bez pauzy - jako jste to dělala dosud.  Chráněná budete v pauze i ihned po ní. 7-denní pauzu můžete zařadit kdykoliv, ale pozor: délka nepřerušeného užívání pilulek nesmí být kratší než 21 dní mezi jednotlivými pauzami!  S pozdravem A.Špáta, GS Galen

Antonín Špáta, MUDr.

Lékař, specializovaná způsobilost v oboru gynekologie a porodnictví

Přidat dotaz do poradny

  • Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
    Vaše dotazy budou v případě vašeho souhlasu vždy zveřejněny anonymně! Tímto zveřejněním můžete pomoci dalším pacientkám v řešení obdobného problému.
Nahoru