Upravit stránku

Dobrý den, užívám HA Logest. Po užití 14. tbl jsem měla vodnatý průjem (3x). V další dny jsem užívala dále antikoncepci. Jelikož jsem užívala živočišné uhlí, brala jsem tabletku HA a živočišné uhlí s odstupem 3 hodin. Přesto nevím, zda byla spolehlivost HA zachována. Průjem trval 5 dní. Tabletky HA jsem dobrala až do konce (21. tbl). Od 17. užité tabletky se objevilo lehké špinění. Po dobrání jsem udělala klasicky 7 dní pauzu, ve které se dostavila obvyklá menstruace. Poté jsem začala užívat nové platíčko. Nyní jsem užila z toho nového platíčka 5. tbl a zároveň jsem měla nechráněný pohlavní styk. Je zde možnost otěhotnění, nebo je s novým platíčkem účinnost antikoncepce opět zachována? Pokud ne, mám užít Postinor? Děkuji za odpověď.

Dobrý den, v případě výraznějších střevních obtíží skutečně dochází k horšímu vstřebání pilulek z gastrointestinálního traktu. Důsledkem toho může být jednak slabé krvácení (jako ve Vašem případě) nebo také v krajním případě selhání metody. Proto se v daném cyklu doporučuje po zbytek platíčka chránit se ještě další metodou. Nicméně ve Vašem případě, pokud již proběhly menses a užíváte po 7-denní pauze nové platíčko, je pravděpodobnost selhání v 5. dni užívání prakticky nulová. Užití Postinoru považuji za zbytečné. S pozdravem A.Špáta, GS Galen

Antonín Špáta, MUDr.

Lékař, specializovaná způsobilost v oboru gynekologie a porodnictví

Přidat dotaz do poradny

  • Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
    Vaše dotazy budou v případě vašeho souhlasu vždy zveřejněny anonymně! Tímto zveřejněním můžete pomoci dalším pacientkám v řešení obdobného problému.
Nahoru