Problémy klimakteria

Klimakterium (přechod) je celé období souboru změn a příznaků kolem menopauzy. Menopauzou nazýváme poslední krvácení v životě ženy.

Naše zdravotnické zařízení poskytuje komplexní péči o ženu v klimakteriu v rozsahu ambulantní gynekologie.

Diagnostiku klimakteria provádíme na základě subjektivních příznaků, gynekologického vyšetření, ultrazvuku a v případě potřeby i laboratorního vyšetření hladin folikulostimulačního (FSH) a luteinizačního (LH) hormonu, jejichž hladina v krevním séru po přechodu významně soupá.

V případě výrazných klimakterických obtíží zvážíme na základě anamnézy a gynekologického vyšetření míru rizika hormonální susbtituční terapie (HST, HRT). Pokud nejsou shledány kontraindikace, zajistíme vhodnou hormonální léčbu.

Je-li nasazaní hormonální terapie rizikové či v případě mírnějších klimakterických obtíží doporučíme užívání alternativních přípravků na přírodní bázi.

Součástí péče o ženu v kliamkteriu je samozřejmě léčba dalších doprovodných příznaků jako je nespavost, nervozita, suchost pochvy, problémy s močením a držením moči (inkontinence). Zajišťujeme také provádění pravidelného mamografického screeningu (preventivní rentgenové vyšetření prsů v pravidelných, zpravidla dvouletých intervalech)

Pro získání dalších informací o klimakteriu odkazujeme na článek Menopauza v sekci Užitečné informace.

Zeptejte se nás

Nenašli jste informace, které hledáte. Zeptejte se nás. Použít můžete níže uvedený formulář nebo se zeptat v sekci Poradna.

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Po kliknutí na "Odeslat zprávu" bude zpráva zaslána na náš e-mail. Odpověď můžete očekávat do 2 pracovních dnů. Většinou to ale bývá do pár hodin.

Gynekologická ambulance Náchod

Objednávky ke konzultaci: +420 491 421 625