Dispenzární péče o patologické stavy

Dispenzarizace je aktivní sledování či dohled nad osobou, která má určitý rizikový faktor, vhodný k sledování ohroženého nebo trpícího onemocněním, které v době zařazování do dispenzární péče nevyžaduje poskytování akutní zdravotní péče. Z předpokládaného vývoje nemoci lze ale důvodně předpokládat takovou změnu zdravotního stavu, jejíž včasné zachycení může mít zásadní význam pro další léčení a vývoj onemocnění a včasné zjištění nepříznivého vývoje zdravotního stavu pacienta. Proto je dispenzarizovaný pacient zván v pravidelných doporučených intervalech na lékařské kontroly.

Podle zákona pojištěnce zařazuje do dispenzarizace dle odborných kriterií jeho registrující lékař, který odpovídá za účelnost a koordinaci dispenzární péče. Pojištěnec může být dispenzarizován pro jednu diagnózu pouze u jednoho ošetřujícího lékaře. Například těhotná žena je pro těhotenství dispenzarizována pouze u gynekologa.

Zeptejte se nás

Nenašli jste informace, které hledáte. Zeptejte se nás. Použít můžete níže uvedený formulář nebo se zeptat v sekci Poradna.

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Po kliknutí na "Odeslat zprávu" bude zpráva zaslána na náš e-mail. Odpověď můžete očekávat do 2 pracovních dnů. Většinou to ale bývá do pár hodin.

Gynekologická ambulance Náchod

Objednávky ke konzultaci: +420 491 421 625